• Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Novosti

Nacionalni stožer civilne zaštite donio je danas odluku kojom je ukinuta zabrana rada trgovina blagdanima i neradnim danima.

'To znači da je omogućeno uspostavljanje radnog vremena kao i prije proglašene epidemije bolesti COVID-19, ali i dalje uz obveznu primjenu protuepidemijskih mjera i pridržavanje svih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo', priopćili su iz Stožera. 

Objavljene su i dodatne detalje upute za rad trgovina temeljem preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo

Izvor: koronavirus.hr 

Radi sprječavanja širenja infekcije u trgovinama, potrebno je osigurati fizičku udaljenost među kupcima te između kupaca i radnika trgovine. Potrebno je također omogućiti dezinfekciju ruku kupcima na ulasku u trgovinu te smanjiti bliski kontakt radnika koji rade u odvojenim smjenama.

Radi smanjenja fizičkog kontakta potrebno je:

  1. Ograničiti broj kupaca koji istovremeno borave u trgovini.

15 kupaca na 100 m² neto. Maksimalni broj kupaca koji mogu istovremeno boraviti u trgovini ovisi o neto površini trgovine (površina koja je predviđena za kretanje kupaca, tj. bruto površina umanjena za površinu koju zauzimaju izlošci, police, blagajna, hladnjaci i ostala oprema trgovine). Najveći broj kupaca koji može istovremeno boraviti u trgovini je neto površina u četvornim metrima podijeljena sa 7. Ako je teško odrediti neto površinu, najveći broj kupaca koji istovremeno smiju biti u trgovini može se izračunati tako da se bruto površina podijeli s 10.
 
Ograničenje broja kupaca. Nak on što u trgovinu uđe maksimalno dozvoljeni broj kupaca, daljnji ulasci mogući su tek kad netko od kupaca izađe, tj. na jednog koji izađe, jedan može ući.
 
Ograničen broj košarica i kolica. U trgovinama koje imaju košarice ili kolica, ograničenje broja kupaca koji ulaze u trgovinu može se po stići na način da se na raspolaganje stavi onaj b roj košarica ili kolica koji odgovara najvećem broju kupaca koji mogu istovremeno biti u trgovini te da se ulazak uvjetuje preuzimanjem slobodne košarice ili kolica.
 

Maske za lice i fizička u daljenost za zaposlene koji dolaze u kontakt licem u lice s kupcima

Maksimalna zaštita kupaca i zaposlenika. To se odnosi na blagajnike, poslužitelje, osoblje koje objašnjava karakteristike proizvoda i slično. Prilikom interakcije s kupcem zaposlenik treba koristiti masku za lice koja prekriva nos i usta. Na raspolaganju im stalno treba biti dezinfekcijsko sredstvo kojim će periodički dezinficirati ruke. Ako je moguće, prostorno osigurati fizičku udaljenost od minimalno 1,5 metra između poslužitelja ili blagajnika i kupca prilikom izdavanja robe i plaćanja robe. Ako je moguće, ugraditi zaštitnu pregradu na mjestu posluživanja i na blagajni k oja će fizički odvojiti blagajnika od kupca. Treba poticati beskontaktno plaćanje kreditnim karticama.
 
Maska za lice za kupce. Preporuča se da kupci nose masku za lice tijekom cijelog boravka u trgovini.
 
 

  1. Minimalni kontakt između zaposlenika koji rade u različitim smjenama

Organizacija rada. Ako je moguće, organizirati rad na način da se ostvaruje mini malni kontakt između zaposlenika koji rade u različitim smjenama. Čišćenje i dezinfekcija (na primjer, dezinfekcijskim sredstvom na bazi 70% alkohola ili drugim registriranim dezinfekcijskim sredstvom s virucidnim djelovanjem prema uputama proizvođača) površina obavljat će se tijekom rutinskog čišćenja ili češće, pogotovo u onim dijelovima dana kada je promet u trgovini i koncentracija ljudi najveća.
 
 

  1. Evidencija

Evidencija. Preporučuje se svakodnevno vođenje evidencije zaposlenih i njihove prisutnosti na radnom mjestu (po smjenama) radi lakšeg praćenja kontakata u slučaju eventualne pojave zaraze virusom SARS-CoV-2. Za potreb e vođenja evidencije prikupljat će se osnovni po datci: ime, prezime i broj telefona.
 
 

  1. Dezinfekcijsko sredstvo za ruke kupaca, obavijesti za kupce te kontinuirana dezinfekcija površina koje se često diraju

Dezinfekcija prostora. Na ulazu u trgovinu kupcima treba biti osiguran dispenzer s dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku. Također na ulazu treba biti jasno istaknuta obavijest o obvezi održavanja fizičke udaljenosti od minimalno 1,5 metra među kupcima te između kupaca i osoblja. Kvake i rukohvate na vratima te površine, rukohvati i rubovi vrata na hladnjacima i ostale površine za koje se uoči da ih kupci često dodiruju trebaju se kontinuirano prebrisavati dezinficijensom (na primjer, na bazi 70% alkohola ili drugim registriranim dezinficijensom s virucidnim djelovanjem prema uputama proizvođača).
 
 

  1. Nadzor nad zdravstvenim stanjem zaposlenih

Dnevno mjerenje tjelesne temperature. Zaposlenici trebaju kod kuće, u jutarnjim satima, a prije dolaska na posao izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba se javiti nadređenom i ne dolaziti na posao dok se telefonski ne javi liječniku obiteljske medicine ili hitnoj medicinskoj službi u slučajevima kad je izravno ugrožen život ili teško narušeno zdravlje.


  • Savez udruga malih trgovaca Republike Hrvatske
  • Savez udruga malih trgovaca Republike Hrvatske

Uprava Sumt-a održala je danas, petak 05.06.2020., sastanak s najvećim dobavljačima u Varaždinu,

Riječ je o nastavku dugogodišnje partnerske suradnje Saveza udruga malih trgovaca i Vindije.  

Zaključivanje novog Sporazuma s dodatnim pomacima i pogodnostima, omogućiti će članicama Sumt-a, ostvarivanje svih potrebnih uvjeta u cilju rasta, razvoja i opstanka na tržištu.

Foto: Promo Sumt


Zbog povoljne epidemiološke situacije izmjenom Odluke o radnom vremenu i načinu rada u djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19 ukida se zabrana rada nedjeljom, uz pridržavanje općih protuepidemijskih mjera i posebnih uputa i preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

'Radno vrijeme trgovina vraćeno je na radno vrijeme prije proglašenja epidemije, uz nekoliko iznimki. Trgovine koje će imati organizirano radno vrijeme duže od 10 sati morat će imati dvokratno radno vrijeme s pauzom između dvije smjene, koja traje najmanje jedan sat, radi dezinfekcije prostora.'

U skladu s time Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio dvije Odluke:

Izmjenom Odluke o posebnom načinu rada tržnica za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19 omogućeno je da se na tržnicama prodaje cvijeće, ali i svi drugi proizvodi koji su se prodavali i prije ograničenja, uz pridržavanje općih protuepidemijskih mjera i posebnih uputa i preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Izvor: https://civilna-zastita.gov.hr/vijesti/priopcenje-za-medije-stozera-civilne-zastite-republike-hrvatske-od-26-svibnja-2020/2587


Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske izmjenio je Odluku o radnom vremenu i načinu rada djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja epidemije bolesti COVID-19.

Ovime je ukinuta Odluka da prodavaonice koje imaju radno vrijeme duže od 10 sati, moraju organizirati dvokratno radno vrijeme između ostalog i radi čišćenja i dezinfekcije prostora.

Odluka o izmjeni Odluke o radnom vremenu i načinu rada u djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19

Preporuka Stožera je da se i dalje redovito provode čišćenje i dezinfekcija prostora prodavaonica sukladno preporukama i uputama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.


Današnjom sjednicom održanom u Zagrebu, Uprava Sumt-a nastavila je redovan rad nakon problema uzrokovanih pandemijom COVID-a 19.

Za razliku od proteklog vremena, kada su Uprave održavane na daljinu te na isti način rješavana tekuća pitanja vezana uz djelovanje Saveza, ista je ovoga puta uz nazočnost svih članova održana u prostorima koncertne dvorane Lisinski.

Normaliziranjem situacije, članovi Uprave nastavili su također intenzivan rad i pregovore s dobavljačima u cilju postizanja što boljih uvjeta kod istih u 2020. godini, za sve članice Saveza.


Na inicijativu Saveza udruga malih trgovaca RH u Hrvatskoj gospodarskoj komori održan je sastanak s predstavnicima SUMT-a, koji se žele uključiti u rad Udruženja trgovine HGK kako bi aktivnije sudjelovali u procesima donošenja odluka koje izravno utječu na tržište i razvoj trgovinskog sektora.

„Zajedno možemo lakše artikulirati stvarne probleme i nastupati prema resornim Ministarstvima i Vladi. Udruženje trgovine HGK upravo radi na prijedlozima dugoročnih mjera, strateških smjernica i aktivnosti koje se moraju poduzimati za osiguravanje dugoročnog održivog rasta sektora, posebice mjera koje moraju pratiti razdoblje post korona krize gospodarstva“, istaknuo je potpredsjednik HGK za trgovinu i financije Josip Zaher, dodavši kako je jedan od ciljeva suradnje i snažnija promocija hrvatske proizvodnje.

„Razmatrali smo mogućnosti uključivanja predstavnika malih trgovaca u rad Vijeće udruženja za trgovinu HGK kako bi imali veći utjecaj na procese donošenja odluka od vitalne važnosti za trgovačko tržište. Želimo da se naše mišljenje čuje, a kroz HGK ćemo to lakše postići“, kazao je predsjednik SUMT-a Damir Aščić.

Cjelokupan članak možete pročitati na suvremena.hr - http://suvremena.hr/savez-udruga-malih-trgovaca-zeli-sudjelovati-u-radu-udruzenja-trgovine-hgk/

Izvor: suvremena.hr
Foto: suvremena.hr


Savez udruga malih trgovaca Republike Hrvatske (SUMT), podržava trenutnu odluku o zabrani rada trgovina nedjeljom i blagdanima, ali isključivo ukoliko se ograničenje provodi bezuvjetno, bez iznimki i pogodovanja bilo kojem tržišnom segmentu ili subjektu.

Naime svjedoci smo trenutno, kako se kiosci, pekare te trgovine u sklopu benzinskih postaja, iznimke kojima je dopušten rad, pretvaraju u klasične trgovine, nudeći uz osnovni asortiman i brojne druge proizvode, poput primjerice smrznute hrane, brašna ili sredstava za pranje.

„Općenito, pitanje rada trgovina nedjeljom, potrebno je dugoročno riješiti donošenjem odgovarajućih propisa, kojima će se predvidjeti jednaki uvjeti za sve, čime će se osigurati pošteno tržišno natjecanje. Nužno je stoga sagledati sve aspekte problema, kao i moguće pozitivne i negativne efekte, kako bi konačno zakonsko rješenje bilo primjenjivo, te u skladu s potrebama radnika, gospodarstva i društva općenito.“, istaknuo je ovom prigodom Damir Aščić, predsjednik Saveza udruga malih trgovaca Repulike Hrvatske.

 


© 2024 SUMT. Sva prava pridržana. Design by DESIGN 1