• Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Novosti

U Narodnim novinama broj 140, od 16. prosinca 2020. objavljen je tekst Uredbe o izmjeni Uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe o gospodarenju otpadnom ambalažom.

Predmetnom Uredbom  mijenja se članak 7. te se za sva pića i napitke u ambalaži volumena jednakog 0,2 l počinje naplaćivati povratna naknada od 01. siječnja 2021. godine.

Naknada se dakle naplaćuje, na svu ambalažu volumena jednakog ili većeg od 0,2 l.

Također, povratna naknada za mlijeka i tekuće mliječne proizvode počinje se naplaćivati od 01. srpnja 2021. godine.


Slijedom niza zamolbi, Hrvatska gospodarska komora uputila je upit Službi za sustav e-propusnica, a vezano za pribavljanje propusnica od strane poslodavca za svoje zaposlenike.

Odgovor, dostavljamo kako slijedi:

Zahtjev za propusnicu podnosi svaki radnik posebno i osobno. Uz zahtjev je potrebno priložiti potvrdu poslodavca da mu je neophodan. Potvrda može biti i u slobodnoj formi te ovjerena od strane ovlaštene osobe za zastupanje. Zahtjev za izdavanje propusnica upućuju se županijskim stožerima civilne zaštite prema mjestu prebivališta ili boravišta osobe koja upućuje zahtjev. Zahtjev se predaje putem sustava e-Propusnice dostupnog na adresi https://epropusnice.gov.hr.

U kojem slučaju, kada i zašto se mogu dobiti propusnice, kao i odgovore na najvažnija pitanja na svojoj je stranici saželo i Ravnateljstvo civilne zaštite


Nacionalni stožer civilne zaštite objavio je odluku o novim mjerama u dućanima i shopping centrima.

U odluci su potvrđene ranije najavljene mjere za prodavaonice i trgovačke centre. Odluka stupa na snagu u subotu 12. prosinca a trajati će najmanje do 10. siječnja 2021..

U prodavaonicama koje imaju do 10 kvadrata, u jednom trenutku može biti samo jedan kupac.

Od 11 do sto kvadrata, broj kupca se određuje na način, da za svakog kupca mora biti osigurano deset kvadrata.

Prodavaonice od 101 do 200 kvadrata mogu primiti kupaca pod uvjetom da osiguraju 12 kvadrata po kupcu. One do 2000 kvadrata moraju osigurati 16 kvadratnih metara po osobi. One više od 2000 kvadrata moraju osigurati po 20 kvadrata.

Prodavaonice i trgovački centri obvezni su na ulazu jasno istaknuti obavijest o najvećem mogućem broju kupaca koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru i strogo se pridržavati ograničenja dopuštenog broja kupaca.

Sve prodavaonice i trgovački centri obvezni su primjenjivati pojačane mjere higijenei svakodnevnog čišćenja prostora, redovito provjetravati prostore te osigurati dovoljno punktova s dezinfekcijskim sredstvima za ruke.

Cjelokupni tekst odluke možete pročitati i preuzeti na sljedećoj poveznici.


Nacionalni stožer civilne zaštite danas je najavio nove epidemiološke mjere za trgovine. Mjere će stupiti na snagu u subotu 12.12., a vrijediti će do 10. siječnja 2021.!

Nove mjere detaljno je na današnjoj press konferenciji pojasnio ministar Davor Božinović :

- Pripremili smo odluku koja će vjerojatno tijekom dana biti potpisana, a odnosi se na posebnu organizaciju djelatnosti trgovina u razdoblju od 12. prosinca do 10. siječnja. Razvrstane su prodavaonice i trgovački centri, tako da se određuju grupacije prema površini prodajnog prostora. Ukupna površna trgovine umanjena za skladište i sanitarne čvorove, stubišta, tehničke prostore i sl.

Broj kupaca koji istovremeno mogu biti u prodavaonici ili centru, ograničit će se tako da u prodavaonici koje imaju do 10 kvadrata neto površine prodajnog prostora, istovremeno može biti samo jedan kupac.

Za one 11-100 kvadrata najveći dopušteni broj kupaca određuje se tako da za svakog kupca mora biti najmanje 10 kvadratnih metara. Od 101 do 200 m2 neto površine mogu imati broj kupaca koji se određuje tako da za svakog mora biti osigurano najmanje 12 četvornih metara. Za prodavaonice od 201 do 2000 kvadrata mora biti najmanje 16 metara kvadratnih za kupca, a za one s više od 2000 kvadrata određuje se da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 20 m2.

Za trgovačke centre najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti, za svakog kupca mora biti najmanje 16 četvornih metara.

Prodavaonice i trgovački centri moraju istaknuti obavijest o najvećem mogućem broju kupaca i strogo se moraju pridržavati tog ograničenja. Sve prodavaonice i centri su obavezni za vrijeme dolaska većeg broja kupaca poduzeti dodatne mjere kako ne bi istovremeno bilo više ljudi od dopuštenog.

Za prodavaonice s više od 2000 m2 površine i trgovačke centre uvode se i dodatne epidemiološke mjere: obustava organiziranog prijevoza za kupce, sprečavanje ulaska prekomjernog broja kupaca, uvođenje redara koji će spriječiti ulazak kada je broj više od 90% maksimalno dopuštenog broja. Obveza fizičkog sjedenja na zajedničkim dijelovima, uklanjanje namještaja za sjedenje, onemogućenje korištenja aparata za zabavu. Obveza organiziranog upozorenja kupaca na mjere, a nadležnoj službi civilne zaštite moraju se dati podaci evidencije ventilacije, prozračivanja i izmjene zraka.

Ministar Božinović je odgovorio na pitanje što s onim ljudima koji ne mogu ući u trgovine jer je unutra već velik broj kupaca.

- Ova odluka je donesena u razgovoru s predstavnicima trgovina koji će učiniti sve što mogu. Ako se mjere ne poštuju, onda postoji sankcioniranje, što nastojimo izbjeći. Ako se pokaže da je to mjesto u kojem se širi zaraza, mislim da je jasno da je svima u interesu da se maksimalno angažiraju i mi računamo na to da se mjere poštuju. Brojka je primjerena situaciji tako da se ne bi trebale stvarati gužve, ali ako građani vide da su redovi veliki, odustat će, možda krenuti u drugo vrijeme ili drugi dućan. Ne možemo propisati sve situacije. Ovo je odluka koja je racionalna, da jedna važna djelatnost ostane otvorena. Svima je to jasno. Redovi, kao i u prvom razdoblju u proljeće se mogu stvoriti, obično su vani. I danas ljudi stoje u redovima pred nekim institucijama, pošta, banka.. Nažalost tako je ali moramo učiniti sve da spriječimo da se ljudi okupljaju u zatvorenom jer u ovo doba godine je to jedan od najrizičnijih faktora širenja zaraze. Zajedno smo u ovome, partneri smo i predstavnici trgovina i centara, predstavnici Stožera, civilne zaštite i drugih, i siguran sam da ćemo svi učiniti sve da se poslovanje nastavi, odgovorio je.


Dragi prijatelji, cijenjene članice,

Blagdani nas uvijek podsjete na drage ljude i rado se prisjećamo svih lijepih trenutaka.

Godina na zalazu bila je u svakom pogledu izazovna za sve, vas članice, poslovne partnere i naše obitelji.

Usprkos svemu, zajedno smo se trudili pružiti još kvalitetniji asortiman i uslugu, okupljali smo odlične suradnike i sve one koji ovom poslu doprinose. Kao jedan tim, motivirani ljubavlju, željom i voljom za napretkom, zahvalni smo što ste prepoznali trud da budemo što kvalitetniji i jedinstveniji.

Istovremeno se nadamo, kako su pred svima nama, bolji, zdraviji, produktivniji i plodonosniji dani.

Hvala Vam na uspješnoj suradnji, ali i ugodnim druženjima. Pratite nas i dalje, a mi ćemo se truditi ispuniti sva zajednička očekivanja i opravdati ukazano povjerenje.

Ovim putem, u ime Saveza udruga malih trgovaca Republike Hrvatske, ali i svoje osobno, Vama i vašim najbližima, želimo sretne blagdane i uspješnu 2021. godinu!

Predsjednik Saveza udruga malih trgovaca RH-a
Damir Aščić


Nacionalni stožer civilne zaštite predstavio je nove epidemiološke mjere, među njima su zabrana kretanja među županijama, ali i zabrana okupljanja ljudi iz više od dva kućanstva.

Zabrana napuštanja županije u kojoj je prebivalište kreće od 23. prosinca, dok postojeće mjere, zajedno s novim odredbama zabrane okupljanja za više od dva kućanstva i novim odredbama za crkve kojima se popuštaju mjere, stupaju na snagu 21. prosinca kada istječu aktualne mjere. 

Na Badnjak i Božić će se mise održavati prema posebnim uputama HZJZ-a, s jednim vjernikom na 7 kvadrata crkve umjesto 25 osoba bez obzira na veličinu crkve.

Pravilo od jedne osobe na 7 kvadrata se uvodi i za kina, kazališta i druga mjesta koja spadaju u domenu kulture.

Zabranjuje se napuštanje županije u kojoj osoba ima prebivalište ili boravište. Ne odnosi se na nužne djelatnosti i opskrbu, dnevne migracije, zaštitarske službe, dostavu lijekova, novinare, pacijente koji zahtijevaju medicinsku svrhu, putovanje s posla i na posao ako je to neophodno i ne može se obavljati od kuće, nužne osobe koje sprječavaju širenje covida-19 i diplomatsko osoblje.

Treba posjedovati ili valjanu iskaznicu kojom se dokazuje nešto od gore navedenog ili važeću propusnicu.

Odluke o tome donose županijski stožeri prema prebivalištu osobe, a za iznimne slučajeve odlučuje Ravnateljstvo civilne zaštite.

Kontakt podaci za izdavanje propusnica: 

  • Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
  • 0800-80-90
  • https://epropusnice.gov.hr/

Od utorka će vrijediti i zabrana okupljanja više od dva kućanstva. Ta će se odredba pridodati dosadašnjem ograničenju privatnih okupljanja od najviše deset osoba. 

Zabrana kretanja ne odnosi se na Grad Zagreb i Zagrebačku županiju.

Zabrana traje do 8. siječnja 2020. godine.


Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) u suradnji s Vladom i Ministarstvom gospodarstva, nastavlja s provedbom mjera za pomoć mikro, malim i srednjim poduzetnicima, čije poslovanje je ugroženo uslijed epidemije koronavirusa.

Poduzetnicima je ponovno na raspolaganju „COVID-19 zajam za obrtna sredstva“, a prijave počinju 9. prosinca 2020. godine u 8.00 sati. Program je financiran iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj te je osigurano ukupno 1,3 milijarde kuna. Poduzetnici će tako moći zatražiti iznos zajma do 380 tisuća kuna, uz kamatnu stopu od 0,25%. U okviru ovog Financijskog instrumenta HAMAG-BICRO će poduzetnicima izravno odobravati zajmove za obrtna sredstva.

Sukladno Zaključku Vlade RH od 30. studenog 2020. godine, program je izmijenjen u odnosu na dosadašnje uvjete COVID-19 zajma te se usmjerava na ona mikro, mala i srednja poduzeća koja:

  • su zatvorena Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine ili
  • su u 2020. godini ostvarila pad prihoda od 60% i više u odnosu na 2019. godinu

Na službenim stranicama Agencije objavljen je tekst Programa  koji sadržava sve kriterije prihvatljivosti, uvjete, prihvatljive djelatnosti i slično. Objavljen je također i popis dokumentacije kao i način podnošenja prijave koji će u ovom slučaju biti isključivo putem sustava za online prijavu. Zbog činjenice da je nužno utvrditi negativni utjecaj pandemije na poslovanje potencijalnih korisnika ovog zajma u odnosu na proteklu poslovnu godinu, prihvatljivi prijavitelji su oni koji su aktivno poslovali barem cijeli zadnji kvartal u 2019. godini. Osim toga, važno je napomenuti da će prijava koja neće sadržavati svu traženu dokumentaciju biti odbačena kao nepotpuna, što ne isključuje mogućnost nove prijave na zajam. Kako bi osigurali potporu što većem broju poduzetnika čije poslovanje je ugroženo uslijed epidemije koronavirusa, napominjemo kako poduzetniku može biti odobren samo jedan zajam po Programu COVID-19 zajam za obrtna sredstva. Cilj Financijskog instrumenta je osigurati dodatnu likvidnost mikro, malim i srednjim subjektima malog gospodarstva uz smanjenje kamatne stope i smanjenje razine potrebnih sredstava osiguranja.

Trajanje samog programa je ograničeno do 31.12.2021. ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet nastupi ranije.

Agencija HAMAG-BICRO je kroz gospodarske mjere od ožujka zaprimila višestruko veći broj zahtjeva u odnosu na prethodne godine. Od pristiglih 7760 zahtjeva, obrađeni su svi zahtjevi za likvidnost, dok je ukupno po svim mjerama obrađeno njih 7535. Od toga je HAMAG-BICRO za 5397 tvrtki odobrio 1,9 milijardi kuna, što je ujedno najveći iznos koji je jedna institucija plasirala u korona krizi za mikro, malo i srednje poduzetništvo na nacionalnoj razini.

Poduzetnicima su još uvijek na raspolaganju svi financijski instrumenti po povoljnim uvjetima. Pratite sve naše otvorene natječaje na www.hamagbicro.hr.


Saborski zastupnici danas su u nastavku 4. sjednice, glasali među ostalim, o dopuni Zakona o zaštiti od zaraznih bolesti.

Glasovima njih 76 za, dok su protiv bila 53 od 129 zastupnika, donesen je Zakon o izmjeni i dopuni Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti.

Podsjetimo, izmjenama Zakona propisuju se kazne za nepridržavanje mjera zaštite od zaraze koronavirusom.

Novčana kazna za prekršaje za pravne osobe predviđena je u iznosu od 10.000 kuna do 40.000 kuna u slučaju nepridržavanja mjera propisanih zakonom, to jest ako ne poštuju zabranu ili ograničenje javnih događaja i okupljanja te ako ne poštuju zabranu ili ograničenje privatnih okupljanja. Z

a prekršaje odgovorne osobe u pravnoj osobi i fizičke osobe obrtnika te fizičke osobe koje obavljaju drugu samostalnu djelatnost, propisuje se novčana kazna u iznosu od 5.000 do 10.000 kuna.

Za prekršaj fizičke osobe propisuje se novčana kazna u iznosu od 500 kuna u slučaju nepridržavanja propisanih mjera, to jest obveze pravilnog nošenja maske za lice ili medicinske maske.

Za vlasnika privatnog posjeda propisuje se novčana kazna u iznosu od 5000 do 10.000 kuna ako organizira ili dopusti privatno okupljanje protivno odredbama zakona.

Također, mijenja se odredba o naplati prekršajne kazne na mjestu na kojem je počinjen prekršaj pa ju može naplatiti osoba ovlaštena za provedbu nadzora nad provedbom sigurnosnih mjera za zaštitu pučanstva od zaraznih bolesti.


© 2024 SUMT. Sva prava pridržana. Design by DESIGN 1