• Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Novosti

 

Nacionalni plan zamjene hrvatske kune eurom pušten je u javno savjetovanje. Ključni dokument opisuje sve što treba napraviti kako bi se stvorili uvjeti da Hrvatska uvede euro od 1. siječnja 2023. godine, a temeljno mu je načelo zaštita potrošača.

Nacionalni plan predstavljen je na jučerašnjoj sjednici Nacionalnog vijeća za uvođenje eura.

Kako je pojasnio premijer Andrej Plenković, sve pripreme za uvođenja eura trebaju biti gotove do 1. siječnja 2023. godine. Ako se Vlada pokaže jednako odlučnom u ispunjavanju preuzetih obaveza kao što je to bio slučaj prije ulaska u tečajni mehanizam ERM-a, Vijeće EU moglo bi u srpnju 2023. godine odlučivati o tome je li Hrvatska ispunila sve kriterije. U slučaju potvrdnog odgovora, euro bi u Hrvatskoj mogao postati službena valuta 1. siječnja 2024. godine.

Hrvatska je u europski tečajni mehanizam (ERM II) ušla 10. srpnja ove godine, a središnji paritet utvrđen je na razini od 7,53450 kuna za jedan euro, što je bio tržišni tečaj na dan ulaska u ERM II.

Premijer Plenković istaknuo je pritom da je temeljno načelo Nacionalnog plana zamjene zaštita potrošača što podrazumijeva zamjenu kune u euro bez troška, isključivo po fiksnom tečaju konverzije, te uspostavljanje mehanizama za prevenciju neispravnog preračunavanja i neopravdanog povećanja cijena.

Cjelokupan dokument i link na e-savjetovanja, možete vidjeti OVDJE  

U dokumentu koji je objavila vlada izdvojene su ključne informacije o uvođenju eura

- Na dan svoga uvođenja euro će postati zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj. Hrvatsko gospodarstvo time će ostvariti brojne koristi. Primjerice, valutni rizik u eurima, kojemu je izložena većina dužnika, potpuno će nestati, međunarodna razmjena s članicama europodručja bit će olakšana jer neće biti potrebe za učestalim zamjenama kuna u eure i obratno, zaduživanje će postati povoljnije, a otpornost gospodarstva na vanjske šokove povećat će se. Sve navedeno pridonijet će poboljšanju poslovne i investicijske klime u Republici Hrvatskoj. Zamjena hrvatske kune eurom iznimno je složen proces u koji će biti uključen velik broj dionika, a zasnivat će se na načelima učinkovitosti i informiranosti svih sudionika procesa, a posebice građana.

Konverzija gotovog novca, depozita, kredita, cijena i ostalih novčanih iskaza vrijednosti provodit će se bez naknade primjenom fiksnog tečaja konverzije. U postupku konverzije, gotov novac, cijene i svi ostali iznosi iskazani u kunama preračunavat će se u eure primjenom fiksnog tečaja konverzije iskazanog u punom brojčanom iznosu, dakle uključujući svih njegovih pet decimala, i potom zaokruživanjem dobivenog iznosa na dvije decimale. Preračunavanje iznosa primjenom skraćenog oblika fiksnog tečaja konverzije neće biti dopušteno.

Zamjene novčanica i kovanica

Glavnina transakcija zamjene novčanica i kovanog novca kuna u eure provest će se tijekom prva dva tjedna od dana uvođenja eura. Banke će pružati uslugu zamjene novčanica i kovanog novca kuna u eure godinu dana od dana uvođenja eura. U prvih šest mjeseci banke će zamjenu gotovog novca pružati bez naknade, a sljedećih šest mjeseci za tu će uslugu moći zaračunavati naknadu. Gotov novac kuna moći će se u prvih šest mjeseci (od dana uvođenja eura) bez naknade zamijeniti u eure i u poslovnicama Financijske agencije (nadalje: Fina) i Hrvatske pošte d.d.

HNB će bez vremenskog ograničenja mijenjati novčanice kuna u eure, a kovani novac do isteka tri godine od dana uvođenja eura. Nakon što istekne rok u kojemu zamjenu gotovog novca obavljaju banke, Fina i Hrvatska pošta d.d., građani će gotov novac moći mijenjati isključivo kod HNB-a. Središnja banka će uslugu zamjene gotovog novca obavljati bez naknade, i to novčanica bez vremenskog ograničenja, a kovanog novca do isteka tri godine od dana uvođenja eura. Unatoč vrlo dugim rokovima zamjene očekuje se da će zamjena kunskoga gotovog novca biti osobito intenzivna tijekom prva dva tjedna od dana uvođenja eura.

Konverzija u euro kunskih sredstava

Konverzija u euro kunskih sredstava na računima u bankama provest će se trenutačno na dan uvođenja eura. Sva kunska sredstva na tekućim, žiroračunima i štednim računima kod domaćih banaka bit će pretvorena u eure bez naknade na sam dan uvođenja eura. Dakle, za razliku od gotovog novca, čija je konverzija vremenski dug i logistički vrlo zahtjevan posao, novac koji se drži na bankovnim računima pretvorit će se u eure brzo i jednostavno, bez potrebe za prijelaznim razdobljem. Upravo zato, u mjesecima uoči uvođenja eura građane će se pozivati da što više novčanica i kovanog novca kuna pohrane na račune kod banaka. S obzirom na to da će sva kunska sredstva na računima biti konvertirana u eure na dan uvođenja eura, počevši od tog dana bezgotovinski platni promet obavljat će se isključivo u eurima.

Od dana uvođenja eura svi kunski krediti i krediti s valutnom klauzulom u eurima smatrat će se kreditima u eurima. Uvođenje eura neće nužno iziskivati izmjene postojećih ugovora o kreditu, bez obzira na to je li riječ o kunskim kreditima ili kreditima s valutnom klauzulom u eurima, jer će pitanje njihove konverzije biti regulirano zakonom kojim se uređuje uvođenje eura u Republici Hrvatskoj (nadalje: zakon o euru). Konkretno, taj će zakon propisati da ugovori o kreditima ostaju na snazi, a iznosi iskazani u kunama u tim ugovorima smatrat će se iznosima u eurima, pri čemu će se iznosi preračunavati prema fiksnom tečaju konverzije bez ikakve naknade za dužnike. Ako je kamatna stopa na kredit fiksna, ta će se stopa nastaviti primjenjivati i nakon uvođenja eura. S druge strane, ako je kredit bio ugovoren s promjenjivom kamatnom stopom vezanom uz određeni parametar, prema odredbama zakona o euru taj će parametar biti prema potrebi modificiran, što će regulirati zakon o euru. Pritom se financijski položaj dužnika neće smjeti pogoršati. Banke će svoje klijente o nadolazećim promjenama morati obavijestiti nekoliko tjedana prije službenog prelaska na euro.

Tijekom prva dva tjedna od dana uvođenja eura u optjecaju će se istodobno nalaziti kune i euri, a nakon isteka tog razdoblja euro će biti jedino zakonsko sredstvo plaćanja. U svrhu osiguranja nesmetanog prelaska na novu valutu, u kratkom prijelaznom razdoblju kuna i euro istodobno će imati status zakonskog sredstva plaćanja. Drugim riječima, građani će u prva dva tjedna počevši od dana uvođenja eura u trgovinama moći plaćati objema valutama. S druge strane, trgovci bi ostatak novca kupcima trebali vraćati isključivo u eurima. To znači da će trgovci zamijeniti u eure dio ukupnoga kunskoga gotovog novca u optjecaju. Propisat će se pravilo prema kojemu trgovac u ovom prijelaznom razdoblju u jednoj transakciji s kupcem neće morati primiti više od 50 komada gotovog novca kuna. Po isteku dva tjedna od dana uvođenja eura euro će biti jedino zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj.

Nadležna tijela poduzet će niz mjera u svrhu zaštite potrošača od neopravdanog povećanja i neispravnog preračunavanja cijena. Ispitivanja javnog mnijenja pokazala su da među hrvatskim građanima postoji bojazan da će uvođenje eura dovesti do snažnog jednokratnog porasta cijena. Međutim, iskustva država koje su već uvele euro pokazuju da su takvi strahovi neutemeljeni, posebice ako nadležna tijela poduzmu adekvatne mjere u svrhu zaštite potrošača.

Obveza isticanja cijena i u kunama i u eurima

Obveza dvojnog iskazivanja cijena ključna je mjera za sprječavanje neopravdanog povećanja i neispravnog preračunavanja cijena. Uvođenje nove valute može privremeno otežati usporedbu cijena, što bi neki trgovci mogli pokušati iskoristiti da povećaju svoju dobit na teret potrošača. S ciljem sprječavanja takve prakse, Vlada Republike Hrvatske donošenjem zakona o euru i izmjenama relevantnih propisa uvest će obvezu dvojnog iskazivanja cijena koja će biti na snazi u razdoblju od 30 dana od odluke Vijeća EU-a o uvođenju eura u Hrvatskoj do 12 mjeseci nakon dana uvođenja eura. Obveza dvojnog iskazivanja cijena omogućit će lakše identificiranje trgovaca i pružatelja usluga koji su neopravdano povećali ili neispravno preračunali cijene u euro. Prijave s osnove neopravdanog povećanja ili neispravnog preračunavanja cijena bit će omogućene putem službene internetske stranice uvođenja eura (www.euro.hr) i putem drugih kanala, o čemu će opća javnost biti na vrijeme obaviještena", navodi se u dokumentu vlade i Hrvatske narodne banke.


Nacionalni stožer civilne zaštite objavio je nove mjere koje se odnose na ograničavanje javnih i drugih okupljanja.

Odluka o epidemiološkim mjerama  stupa na snagu u ponoć, a vrijedit će idućih 14 dana, nakon čega će se procijeniti provedba mjera i odlučiti treba li ih promijeniti ili produžiti.

Odredbom je propisana stroga mjera fizičkog distanciranja, izbjegavanje bliskog kontakta u razmaku od najmanje dva metra u zatvorenom i 1,5 metara na otvorenom prostoru. Također, nalaže se zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja s više od 50 osoba. Na svadbama može biti najviše 30 osoba. Na pogrebima i polaganjima urni najviše 30 osoba. Na ostalim privatnim svečanostima i okupljanjima može biti najviše 15 osoba.

Sportska natjecanja mogu se održavati samo bez gledatelja. Javna događanja, okupljanja i svečanosti mogu trajati najdulje do 22 sata, osim svadbi, koje mogu trajati do ponoći. Okupljanja i svečanosti u ugostiteljskim objektima mogu trajati najdulje do kraja radnog vremena utvrđenog odlukom Stožera.

Uvodi se zabrana prodaje alkoholnih pića od ponoći do šest sati ujutro. Obvezno će biti korištenje maski za lice ili medicinskih maski na otvorenom kada nije moguće održavati fizičku distancu i obvezno je korištenje maski prilikom ulaska i boravka na grobljima.

Nove se mjere, međutim, ne odnose na profesionalne umjetničke izvedbe i programe, kino projekcije, vjerske obrede i izložbe u muzejima jer su za njih propisani posebni protokoli.

Poslodavci su obvezni zabraniti dolazak na posao radnicima s temperaturom i smetnjama u dišnim organima, te se preporučuju smanjiti fizički kontakt kad god je moguće. Preporuka je uvođenje rada od kuće kad je moguće, kliznog radnog vremena ili rada u smjenama.

Kontrolu pridržavanja preporuka provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori, policijski službenici i stožeri civilne zaštite.

Nove odluke Nacionalnog stožera civilne zaštite možete pročitati i preuzeti na poveznici Odluka o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprečavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja

Pridržavanje svih dosad donesenih mjera i uputa je od ključne važnosti jer odgovornim ponašanjem možemo smanjiti širenje zaraze koronavirusa. Svatko mora biti svjestan odgovornosti za vlastito zdravlje, zdravlje obitelji i sugrađana.

Pozivom na broj 113 svakim danom od 8 do 21 sat možete dobiti sve informacije o koronavirusu.

Preporuke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo možete pratiti na sljedećoj poveznici Sve upute i preporuke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo


Maske postaju obvezne u zatvorenom, preporučene i u određenim situacijama na otvorenom!

Ministar unutarnjih poslova i načelnik Nacionalnog stožera civilne zaštite Davor Božinović, najavio je da se uvodi obveza nošenja maski u zatvorenim prostorima, gdje ljudi dolaze u kontakt jedni s drugima, a nije moguće održati fizički razmak od minimalno dva metra. Također se ograničavaju društvena okupljanja na kojima se očekuje više od 50 ljudi.', rekao je Božinović na konferenciji za novinare Nacionalnog stožera civilne zaštite.

'Temeljna linija obrane je održavanje distance, higijena ruku i nošenja maske. 'Ove jednostavne upute nije lako ispuniti u praksi. Osobito distanciranje i nošenje maski', istaknuo je ministar.

Obvezu maski, imaju djelatnici zdravstvenih ustanova i ustanova socijalne skrbi, zaposlenici javnog prijevoza, trgovci, kupci, putnici, ugostitelji, osobe koje posjećuju ljude u bolnicama i domovima, gosti kafića, osim kad jedu i piju, zaposlenici i stranke trgovačkih društava, uslužnim djelatnostima, gledateljima u sportskim dvoranama, vjernicima i druge osobe koje obveže poslodavac. Maske ne moraju koristiti osobe koje su obuhvaćene izuzećima HZJZ-a.

Novim mjerama postrožena su sva javna okupljanja s više od 50 ljudi, a koja nisu obuhvaćene mjerama HZJZ-a. To se odnosi na profesionalne umjetničke izvedbe i programe, amaterske kulturno-umjetničke izvedbe i programe, kinoprojekcije, sportska natjecanja, okupljanja tijekom svadbi, pogreba, posljednjih ispraćaja i polaganja urni, vjerske obrede, izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima.

Organizatori tih okupljanja su obvezni najkasnije pet dana prije planiranog okupljanja putem elektroničke pošte županijskog centra 112 zatražiti suglasnost od nadležnog županijskog Stožera civilne zaštite. Stožer treba donijeti odluku sukladno trenutnoj epidemiološkoj situaciji u roku 48 sati.

Maske moraju nositi gosti u ugostiteljskim objektima 'osim dok sjede na svojim mjestima', a trebaju ih nositi i vjernici za vrijeme mise na zatvorenom.

Maske za lice ili medicinske maske građani su obvezni koristiti na ispravan način cijelo vrijeme - preko usta i nosa.

Zasad neće biti obaveza nošenja maski na otvorenom. 'Preporučuje se njihovo nošenje ondje gdje nije moguće održati fizičku distancu', rekao je Božinović. Ravnatelj HZJZ-a Krunoslav Capak potvrdio je da maske na otvorenom nisu obveza nego preporuka. 'Preporučuje se nošenje maski u redovima za bankomate, na autobusnim stajalištima... Svuda tamo gdje se ne može održati razmak', izjavio je Capak.

Nove mjere stupaju na snagu danas.


Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je nove kriterije za testiranje na SARS-CoV-2, prekid izolacije i karantenu.

Prema novim kriterijima samoizolacija se skraćuje s dva tjedna na 10 dana.

"Prema odluci Ekspertne skupine kriznog stožera MZ, samoizolacija osobe koja je bliski kontakt oboljele osobe od COVID-19 se skraćuje s 14 na 10 dana. Iznimka su osobe koje rade u ustanovama za smještaj i boravak za starije i teško bolesne odrasle osobe i osobe s invaliditetom, u kojih karantena traje 14 dana", stoji u odluci.

Cjelokupne kriterije pročitajte na ljedećoj poveznici

Kriteriji za prekid izolacije

"Kriteriji za prekid izolacije podijeljeni su na četiri kategorije bolesnika: oboljeli s blagom ili umjerenom kliničkom slikom, oboljeli s teškom kliničkom slikom, oboljeli koji je imunokompromitiran/korisnik/djelatnik kolektiva s osjetljivom populacijom i asimptomatski oboljeli od COVID-19.

Klinički kriterij za prestanak izolacije simptomatskog bolesnika je minimalno tri uzastopna dana bez povišene tjelesne temperature bez primjene antipiretika i značajno poboljšanje ostalih simptoma (u prethodnoj verziji je bio jedan)", stoji u uputama HZJZ-a.

"Sve mjere koje se odnose na zdravstvene djelatnike i djelatnike kod pružatelja socijalnih usluga smještaja i boravka za starije i teško bolesne odrasle osobe i osobe s invaliditetom, jednako se primjenjuju i na učenike i studente koji obavljaju praksu u tim ustanovama te na roditelje koji borave s djetetom u bolnici (zdravstvene ustanove trebaju omogućiti uzimanje brisa roditelja na istom punku na kojem se uzima bris njihovom djetetu)", stoji u dokumentu.

Postupak s bliskim kontaktima oboljelog od bolesti covid-19

Radi smanjenja širenja infekcije svi bliski kontakti oboljelog upućuju se u zdravstveni nadzor u karanteni/samoizolaciji.

Bliski kontakti podliježu zdravstvenom nadzoru u karanteni/samoizolaciji u trajanju od 10 dana od zadnjeg bliskog kontakta sa zaraženom osobom.

Bliske kontakte nije potrebno testirati ni na početku ni tijekom karantene/samoizolacije osim ako ne razviju simptome bolesti (ako kapaciteti dozvoljavaju) ili postoji epidemiološka indikacija

Iznimno, na početku karantene/samoizolacije treba testirati bliske kontakte oboljelih od bolesti COVID-19 ako su identificirani kao bliski kontakti tri ili više dana od izlaganja bolesniku i ako su u međuvremenu ostvarivali kontakt s vulnerabilnim skupinama (npr. pri radu u bolnici ili kod pružatelja socijalnih usluga smještaja i boravka za starije i teško bolesne odrasle osobe i osobe s invaliditetom).

Ako osobe u karanteni/samoizolaciji razviju simptome bolesti kompatibilne s bolesti COVID-19, treba ih ako laboratorijski kapaciteti omogućuju testirati na SARS-CoV-2. U očekivanju rezultata testiranja treba ih tretirati kao oboljele od COVID-19. Ako nije moguće uzeti bris oboljelom kontaktu prvih dana bolesti ili ako zbog laboratorijskih kapaciteta nije moguće očekivati nalaz u roku od dva dana, nije ih potrebno testirati, već ih se smatra oboljelim od COVID-19 (klasificira se kao vjerojatan slučaj – MKB U07.2). Ako su pozitivni ili ih nije moguće testirati rano nakon razvoja simptoma, postupa se dalje s njima kao s novooboljelom osobom

Kriteriji za završetak izolacije oboljelih od bolesti covid-19

Asimptomatski bolesnik s COVID-19

Za asimptomatske slučajeve COVID-19 završetak izolacije preporučuje se 10 dana nakon prvog pozitivnog testa/uzimanja uzorka na SARS-CoV-2, uz uvjet da tijekom tog razdoblja nisu razvili nikakve simptome bolesti. U slučaju razvoja simptoma, koriste se kriteriji za simptomatske bolesnike, pri čemu je referentna točka datum pojave simptoma.

Simptomatski bolesnik s COVID-19 s blagom ili umjerenom kliničkom slikom, koji nije imunokompromitiran niti djelatnik/korisnik okruženja s osjetljivom populacijom

Završetak izolacije simptomatskog bolesnika s bolesti COVID-19 preporučuje se ako su zadovoljeni sljedeći kriteriji:

- najmanje tri uzastopna dana bolesnik je afebrilan bez upotrebe antipiretika i ima značajno poboljšanje (smanjenje) drugih simptoma2 COVID-19
- I prošlo je najmanje 10 dana od prvog dana bolesti

ili

- osoba ima dva uzastopna negativna rezultata testiranja na SARS-CoV-2 RT-PCR s razmakom od minimalno 24 sata

Simptomatski bolesnik s COVID-19 s teškom kliničkom slikom koji nije imunokompromitiran niti djelatnik/korisnik okruženja s osjetljivom populacijom

Završetak izolacije simptomatskog bolesnika s COVID-19 s teškom kliničkom slikom koja zahtijeva intenzivnu skrb, preporučuje se ako su zadovoljeni sljedeći kriteriji:

- najmanje tri uzastopna dana bolesnik je afebrilan bez upotrebe antipiretika i značajno poboljšanje simptoma bolesti COVID-19
- I prošlo je najmanje 14 do 20 dana od prvog dana bolesti

ili

- osoba ima dva uzastopna negativna rezultata testiranja na SARS-CoV-2 RT-PCR s razmakom od minimalno 24 sata


U skladu s već najavljenim odlukama Vlade, na stranicama HZZ-a, objavljena je nova Potpora za razdoblje listopad-prosinac i izmijenjena je visina potpore u Potpori za skraćivanje radnog vremena.

  1. Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID-19) za listopad-prosinac

- Kao ciljane skupine poslodavaca objedinjeni su poslodavci koji obavljaju određene djelatnosti, poslodavci neovisno o djelatnosti koji ne mogu obavljati djelatnost sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite, poslodavci koji su zatvoreni odlukom epidemiologa, poslodavci kojima je na bilo koji način ograničen rad Odlukama Stožera civilne zaštite te poslodavci koji zapošljavaju manje od 10 zaposlenih (mikropoduzetnici) bez obzira na djelatnost.

- Razdoblje i trajanje mjere: od 1. listopada do 31. prosinca 2020. godine

- Visina potpore: iznos od najviše 4.000,00 kuna mjesečno po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu prema postotku pada prihoda/primitaka:

  • od 40,00% do 44,99% - 2.000,00 kn
  • od 45,00% do 49,99% - 2.500,00 kn
  • od 50,00% do 54,99% - 3.000,00 kn
  • od 55,00% do 59,99% - 3.500,00 kn
  • od 60% i više – 4.000,00 kn

- Potpora pokriva i doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore

- Poslodavci koji ne mogu obavljati djelatnost sukladno Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) ili Odlukom epidemiologa mogu ostvariti:

  • 2.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 1 do 14 dana
  • 4.000,00 kuna po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu ukoliko je poslodavac Odlukom stožera ili Odlukom epidemiologa zatvoren od 15 dana i nadalje
  • doprinos za mirovinsko osiguranje temeljem individualne kapitalizirane štednje, odnosno iznos obveze dodatnog doprinosa za mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje za staž osiguranja s povećanim trajanjem proporcionalno iznosu potpore

Poslodavci koji su zatvoreni Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave) te odlukom epidemiologa ne trebaju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem su zatvoreni gore navedenim odlukama.

Poslodavci kojima je na bilo koji način ograničen rad Odlukama Stožera civilne zaštite (nacionalnog, županijskog, jedinica lokalne samouprave), moraju dokazati da su imali pad prihoda/primitaka te mogu koristit potporu samo za mjesec u kojem im je rad ograničen sukladno gore navedenoj odluci.

Za radnike zaposlene nakon 30. rujna 2020. godine, bez obzira na razlog zapošljavanja, ne može se odobriti potpora.

Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO - a do 30.6.2020. godine mogu koristiti mjeru.

Poslodavci koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera, bez obzira na oblik registracije poslovnog subjekta, mogu koristiti potporu uz uvjet da su registrirali djelatnosti i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO-a do dana 30.6.2020. godine te da su u trenutku predaje zahtjeva u aktivnom statusu.

Zahtjev se predaje putem on line aplikacije na web adresi mjera-orm.hzz.hr.

Važna informacija:
Od 26.10.2020. neće se zaprimati novi zahtjevi za mjeru ORM COVID rujan prosinac i ORM COVID mikropoduzetnici rujan-prosinac i isključivo je moguće predati zahtjev za mjeru listopad-prosinac.

  1. Potpore za skraćivanje radnog vremena

- Izmjena se odnosi na visinu potpore koja se dodjeljuje za privremeno uvođenje punog radnog vremena radnika u trajanju kraćem od mjesečnog fonda sati, ali ne kraćem od 70% mjesečnog fonda sati, u visini najviše do 2.800 kn mjesečno neto po radniku.

- Pojedini radnik može provesti do 70% mjesečnog fonda sati u korištenju potpore za skraćivanje radnog vremena. Ukoliko poslodavac radnika koji ima skraćenje veće od 70% prijavi na potporu, razlika iznad 70% za skraćenje odnosno općenito prekid/izostanak rada zbog kojeg radnik nije kriv ide na teret poslodavca koji te sate plaća kao da je radnik radio.

- Radi fleksibilnijeg provođenja mjere, izmjenama je ukinuta obveza dostave tjednih rasporeda radnog vremena za svakog pojedinog radnika.

Više informacija o potporama za očuvanje radnih mjesta potražite na https://mjera-orm.hzz.hr/potpora-za-ocuvanje-radnih-mjesta-listopad-prosinac/.


Uvodi se obveza nošenja maski u zatvorenim prostorima i ograničavaju se društvena okupljanja na kojima se očekuje više od 50 ljudi.

Odluku o maskama u zatvorenim i otvorenim prostorima, možete preuzeti na sljedećem linku ili pročitati niže u tekstu.

LINK ZA PREUZIMANJE - Odluka - nužna mjera maske - II.

Maske za lice ili medicinske maske, obvezni su koristiti na ispravan način, tako da maska cijelo vrijeme dok se nosi prekriva usta i nos:

- zaposlenici zdravstvenih ustanova i osobe koje dolaze u posjet pacijentima, ako su posjete dopuštene
- zaposlenici ustanova socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja i posjetitelji korisnicima, ako su posjete dopuštene
- vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu
- zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama
- zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka
- gosti u ugostiteljskim objektima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke
- zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije
- zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima
- zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje 2 metra
- vjernici prilikom vjerskih obreda i okupljanja u zatvorenom prostoru
- gledatelji na sportskim natjecanjima koja se održavaju u zatvorenom prostoru
- posjetitelji svih društvenih i javnih okupljanja u zatvorenom prostoru
- druge osobe koje na to obveže njihov poslodavac

Maske za lice ili medicinske maske ne moraju se koristiti u slučajevima preporučenih izuzeća koja na svojim stranicama objavljuje Hrvatski zavod za javno zdravstvo. 

Ova odluka ne odnosi se na rad u osnovnim i srednjim školama, visokim učilištima te ustanovama predškolskog odgoja i obrazovanja.

Istodobno se uvodi nužna epidemiološka mjera ograničavanja društvenih okupljanja u zatvorenim i na otvorenim prostorima, na koja je pozvano ili se očekuje dolazak više od 50 osoba. 

Nužna epidemiološka mjera NE odnosi se na:

- profesionalne umjetničke izvedbe i programe
- amaterske kulturno-umjetničke izvedbe i programe
- kino projekcije
- sportska natjecanja 
- okupljanja tijekom svadbenih obreda i svadbenih svečanosti
- pogrebe, posljednje ispraćaje i polaganje urni
- vjerske obrede
- izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima

Organizatori ostalih društvenih okupljanja (koja nisu navedena u popisu iznad) obvezni su, najkasnije pet dana prije planiranog okupljanja, putem elektroničke pošte županijskog centra 112 zatražiti suglasnost za održavanje okupljanja od nadležnog županijskog stožera civilne zaštite.

Nadležni Stožer obvezan je, u skladu s trenutnom epidemiološkom situacijom i procjenom nadležne epidemiološke službe, odgovoriti na podneseni zahtjev u roku od 48 sati od zaprimanja zahtjeva za suglasnost.

Društvena okupljanja za koja se odbije tražena suglasnost ili društvena okupljanja za koja je, na temelju ove Odluke, trebala biti zatražena suglasnost, a nije zatražena, ne smiju se održati.

Na prijedlog županijskog stožera civilne zaštite ograničavanje društvenih okupljanja za područje pojedine jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave može se urediti na drugačiji način od propisanog ovom Odlukom.


Dukat od 12.10. do 22.11.2020., organizira novu nagradnu igru 'Po jogurtu se dan poznaje'! 

Kupnjom Dukat jogurta u minimalnoj vrijednosti od 10kn i više, ostvaruje se pravo sudjelovanja u nagradnoj igri.

Prijave se vrše putem web stranice dukat.hr ili slanjem SMS-a s ključnom riječi DUKAT, brojem računa, imenom i prezimenom, adresom kupca, na broj 60221. Cijena SMS poruke je 2,40kn (PDV uključen). Prijave za nagradnu igru vrše se i putem obrasca na stranici dukat.hr.

Glavna nagrada je 100.000kn na potrošačkoj kartici.

 * Popis proizvoda čijom kupnjom sudjelujete u nagradnoj igri:

  • Dukat tekući jogurt 180 g, 0,5 % m.m.
  • Dukat tekući jogurt 180 g, 2,8 % m.m.
  • Dukat tekući jogurt 230 g, 2,8 % m.m.
  • Dukat tekući jogurt 1 kg, 0,5 % m.m.
  • Dukat tekući jogurt 1 kg, 2,8 % m.m., boca
  • Dukat tekući jogurt 1,5 kg, 2,8 % m.          
  • Dukat tekući jogurt, 2,8 % m.m., 2x1 kg
  • Dukat tekući jogurt 1 kg, 2,8 % m.m.
  • Dukat tekući jogurt 330 g, 2,8 % m.m.
  • Dukat tekući jogurt 500 g, 2,8% m.m.
  • Dukat voćni jogurt šumsko voće 1 kg, boca
  • Dukat voćni jogurt jagoda 1 kg, boca
  • Dukat acidofil 180 g
  • Dukat jogurt 180 g, 3,2 % m.m.                           
  • Dukat čvrsti jogurt 180 g, 3+1
  • Dukat čvrsti jogurt 800 g, 3,2 % m.m.
  • Dukat voćni jogurt mix 150 g
  • Dukat voćni jogurt jagoda 400 g
  • Dukat voćni jogurt bez dodanog šećera 150 g
  • Dukat voćni jogurt bez dodanog šećera slatki trio 330 g
  • Dukat voćni jogurt bez dodanog šećera bobica spoj 330 g
  • Dukat Lagano jutro jogurt 500 g  

© 2024 SUMT. Sva prava pridržana. Design by DESIGN 1