• Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Novosti

U Narodnim novinama broj 140, od 16. prosinca 2020. objavljen je tekst Uredbe o izmjeni Uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe o gospodarenju otpadnom ambalažom.

Predmetnom Uredbom  mijenja se članak 7. te se za sva pića i napitke u ambalaži volumena jednakog 0,2 l počinje naplaćivati povratna naknada od 01. siječnja 2021. godine.

Naknada se dakle naplaćuje, na svu ambalažu volumena jednakog ili većeg od 0,2 l.

Također, povratna naknada za mlijeka i tekuće mliječne proizvode počinje se naplaćivati od 01. srpnja 2021. godine.


Slijedom niza zamolbi, Hrvatska gospodarska komora uputila je upit Službi za sustav e-propusnica, a vezano za pribavljanje propusnica od strane poslodavca za svoje zaposlenike.

Odgovor, dostavljamo kako slijedi:

Zahtjev za propusnicu podnosi svaki radnik posebno i osobno. Uz zahtjev je potrebno priložiti potvrdu poslodavca da mu je neophodan. Potvrda može biti i u slobodnoj formi te ovjerena od strane ovlaštene osobe za zastupanje. Zahtjev za izdavanje propusnica upućuju se županijskim stožerima civilne zaštite prema mjestu prebivališta ili boravišta osobe koja upućuje zahtjev. Zahtjev se predaje putem sustava e-Propusnice dostupnog na adresi https://epropusnice.gov.hr.

U kojem slučaju, kada i zašto se mogu dobiti propusnice, kao i odgovore na najvažnija pitanja na svojoj je stranici saželo i Ravnateljstvo civilne zaštite


Nacionalni stožer civilne zaštite objavio je odluku o novim mjerama u dućanima i shopping centrima.

U odluci su potvrđene ranije najavljene mjere za prodavaonice i trgovačke centre. Odluka stupa na snagu u subotu 12. prosinca a trajati će najmanje do 10. siječnja 2021..

U prodavaonicama koje imaju do 10 kvadrata, u jednom trenutku može biti samo jedan kupac.

Od 11 do sto kvadrata, broj kupca se određuje na način, da za svakog kupca mora biti osigurano deset kvadrata.

Prodavaonice od 101 do 200 kvadrata mogu primiti kupaca pod uvjetom da osiguraju 12 kvadrata po kupcu. One do 2000 kvadrata moraju osigurati 16 kvadratnih metara po osobi. One više od 2000 kvadrata moraju osigurati po 20 kvadrata.

Prodavaonice i trgovački centri obvezni su na ulazu jasno istaknuti obavijest o najvećem mogućem broju kupaca koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru i strogo se pridržavati ograničenja dopuštenog broja kupaca.

Sve prodavaonice i trgovački centri obvezni su primjenjivati pojačane mjere higijenei svakodnevnog čišćenja prostora, redovito provjetravati prostore te osigurati dovoljno punktova s dezinfekcijskim sredstvima za ruke.

Cjelokupni tekst odluke možete pročitati i preuzeti na sljedećoj poveznici.


Kraj i onako izazovne pandemijske 2020. godine, obilježio je katastrofalni potres, koji je pogodio Središnju Hrvatsku, koji je nažalost donio i ljudske žrtve, uz ogromnu materijalnu štetu.

Vlada Republike Hrvatske, proglasila  je katastrofu na području Sisačko-moslavačke županije te dijelovima Zagrebačke i Karlovačke županije.

Ovom prigodom Hrvatska gospodarska komora, zahvaljuje na vašim donacijama stradalim područjima, a posebno je u ovom izazovnom vremenu, ohrabrujuće vidjeti sve gospodarske subjekte, kao donatore i socijalno odgovorne poslodavce.

U Hrvatskoj gospodarskoj komori, pripremaju dokument s prijedlogom mjera prema Vladi RH, kako bi se posljedice ove prirodne katastrofe sanirale što prije i život vratio na stradalo područje.

Ukoliko imate, konkretan prijedlog mjere, koji bi Vam olakšao poslovanje ili vaše sljedeće doniranje u stradalom području, isti dostavite na mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite., što prije.

 


Dragi prijatelji, cijenjene članice,

Blagdani nas uvijek podsjete na drage ljude i rado se prisjećamo svih lijepih trenutaka.

Godina na zalazu bila je u svakom pogledu izazovna za sve, vas članice, poslovne partnere i naše obitelji.

Usprkos svemu, zajedno smo se trudili pružiti još kvalitetniji asortiman i uslugu, okupljali smo odlične suradnike i sve one koji ovom poslu doprinose. Kao jedan tim, motivirani ljubavlju, željom i voljom za napretkom, zahvalni smo što ste prepoznali trud da budemo što kvalitetniji i jedinstveniji.

Istovremeno se nadamo, kako su pred svima nama, bolji, zdraviji, produktivniji i plodonosniji dani.

Hvala Vam na uspješnoj suradnji, ali i ugodnim druženjima. Pratite nas i dalje, a mi ćemo se truditi ispuniti sva zajednička očekivanja i opravdati ukazano povjerenje.

Ovim putem, u ime Saveza udruga malih trgovaca Republike Hrvatske, ali i svoje osobno, Vama i vašim najbližima, želimo sretne blagdane i uspješnu 2021. godinu!

Predsjednik Saveza udruga malih trgovaca RH-a
Damir Aščić


Nacionalni stožer civilne zaštite predstavio je nove epidemiološke mjere, među njima su zabrana kretanja među županijama, ali i zabrana okupljanja ljudi iz više od dva kućanstva.

Zabrana napuštanja županije u kojoj je prebivalište kreće od 23. prosinca, dok postojeće mjere, zajedno s novim odredbama zabrane okupljanja za više od dva kućanstva i novim odredbama za crkve kojima se popuštaju mjere, stupaju na snagu 21. prosinca kada istječu aktualne mjere. 

Na Badnjak i Božić će se mise održavati prema posebnim uputama HZJZ-a, s jednim vjernikom na 7 kvadrata crkve umjesto 25 osoba bez obzira na veličinu crkve.

Pravilo od jedne osobe na 7 kvadrata se uvodi i za kina, kazališta i druga mjesta koja spadaju u domenu kulture.

Zabranjuje se napuštanje županije u kojoj osoba ima prebivalište ili boravište. Ne odnosi se na nužne djelatnosti i opskrbu, dnevne migracije, zaštitarske službe, dostavu lijekova, novinare, pacijente koji zahtijevaju medicinsku svrhu, putovanje s posla i na posao ako je to neophodno i ne može se obavljati od kuće, nužne osobe koje sprječavaju širenje covida-19 i diplomatsko osoblje.

Treba posjedovati ili valjanu iskaznicu kojom se dokazuje nešto od gore navedenog ili važeću propusnicu.

Odluke o tome donose županijski stožeri prema prebivalištu osobe, a za iznimne slučajeve odlučuje Ravnateljstvo civilne zaštite.

Kontakt podaci za izdavanje propusnica: 

  • Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
  • 0800-80-90
  • https://epropusnice.gov.hr/

Od utorka će vrijediti i zabrana okupljanja više od dva kućanstva. Ta će se odredba pridodati dosadašnjem ograničenju privatnih okupljanja od najviše deset osoba. 

Zabrana kretanja ne odnosi se na Grad Zagreb i Zagrebačku županiju.

Zabrana traje do 8. siječnja 2020. godine.


Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) u suradnji s Vladom i Ministarstvom gospodarstva, nastavlja s provedbom mjera za pomoć mikro, malim i srednjim poduzetnicima, čije poslovanje je ugroženo uslijed epidemije koronavirusa.

Poduzetnicima je ponovno na raspolaganju „COVID-19 zajam za obrtna sredstva“, a prijave počinju 9. prosinca 2020. godine u 8.00 sati. Program je financiran iz sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj te je osigurano ukupno 1,3 milijarde kuna. Poduzetnici će tako moći zatražiti iznos zajma do 380 tisuća kuna, uz kamatnu stopu od 0,25%. U okviru ovog Financijskog instrumenta HAMAG-BICRO će poduzetnicima izravno odobravati zajmove za obrtna sredstva.

Sukladno Zaključku Vlade RH od 30. studenog 2020. godine, program je izmijenjen u odnosu na dosadašnje uvjete COVID-19 zajma te se usmjerava na ona mikro, mala i srednja poduzeća koja:

  • su zatvorena Odlukom Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske od 27. studenoga 2020. godine ili
  • su u 2020. godini ostvarila pad prihoda od 60% i više u odnosu na 2019. godinu

Na službenim stranicama Agencije objavljen je tekst Programa  koji sadržava sve kriterije prihvatljivosti, uvjete, prihvatljive djelatnosti i slično. Objavljen je također i popis dokumentacije kao i način podnošenja prijave koji će u ovom slučaju biti isključivo putem sustava za online prijavu. Zbog činjenice da je nužno utvrditi negativni utjecaj pandemije na poslovanje potencijalnih korisnika ovog zajma u odnosu na proteklu poslovnu godinu, prihvatljivi prijavitelji su oni koji su aktivno poslovali barem cijeli zadnji kvartal u 2019. godini. Osim toga, važno je napomenuti da će prijava koja neće sadržavati svu traženu dokumentaciju biti odbačena kao nepotpuna, što ne isključuje mogućnost nove prijave na zajam. Kako bi osigurali potporu što većem broju poduzetnika čije poslovanje je ugroženo uslijed epidemije koronavirusa, napominjemo kako poduzetniku može biti odobren samo jedan zajam po Programu COVID-19 zajam za obrtna sredstva. Cilj Financijskog instrumenta je osigurati dodatnu likvidnost mikro, malim i srednjim subjektima malog gospodarstva uz smanjenje kamatne stope i smanjenje razine potrebnih sredstava osiguranja.

Trajanje samog programa je ograničeno do 31.12.2021. ili do iskorištenja sredstava, ovisno o tome koji uvjet nastupi ranije.

Agencija HAMAG-BICRO je kroz gospodarske mjere od ožujka zaprimila višestruko veći broj zahtjeva u odnosu na prethodne godine. Od pristiglih 7760 zahtjeva, obrađeni su svi zahtjevi za likvidnost, dok je ukupno po svim mjerama obrađeno njih 7535. Od toga je HAMAG-BICRO za 5397 tvrtki odobrio 1,9 milijardi kuna, što je ujedno najveći iznos koji je jedna institucija plasirala u korona krizi za mikro, malo i srednje poduzetništvo na nacionalnoj razini.

Poduzetnicima su još uvijek na raspolaganju svi financijski instrumenti po povoljnim uvjetima. Pratite sve naše otvorene natječaje na www.hamagbicro.hr.


© 2024 SUMT. Sva prava pridržana. Design by DESIGN 1