• Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Novosti

Stožer civilne zaštite, zaključio je kako su u narednom razdoblju za sprječavanje širenja bolesti COVID-19 ključna tri smjera djelovanja:

  • postići što veću procijepljenost građana
  • uvesti dodatna ograničenja za okupljanja koja su potencijalni izvori širenja bolesti COVID-19
  • postići što veću sigurnost prilikom obavljanja djelatnosti i poslova koje se neće ograničavati, što se može dokazati testiranjem ili EU digitalnom COVID potvrdom

Okupljanja – mjere stupaju na snagu sutra 6.11.

Stožer je danas donio novu Odluku kojom se uređuju, odnosno ograničavaju okupljanja koja stupa na snagu već sutra, a od najvažnijih promjena su istaknute:

  • Zabranjuje se održavanja svih javnih događanja i okupljanja u zatvorenim prostorijama na kojima je prisutno više od 50 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, a za isto je nadležni stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave dao suglasnost. (dosad se odnosilo na više od 100)
  • Pooštravaju se dodatno mjere za održavanje svih javnih događanja i okupljanja u zatvorenim prostorijama s više od 50 osoba, gdje će, uz sudjelovanje s EU digitalnom COVID potvrdom, obvezno biti korištenje medicinske maske ili maske za lice i održavanje potrebnog fizičkog razmaka(dosad to nije bilo obvezujuće za okupljanja uz EU digitalnu COVID potvrdu).
  • I dalje vrijedi mjera zabrane održavanja svih javnih događanja i okupljanja na otvorenom na kojem je prisutno više od 100 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom.
  • Sva **javna događanja i okupljanja **obvezno moraju završiti najkasnije do 24,00 sata, što znači da više duže od 24,00 sata ne mogu trajati niti okupljanja s EU digitalnom COVID potvrdama za koja je lokalni stožer dao suglasnost za održavanje, niti profesionalne umjetničke izvedbe i programi, izložbe u muzejskim prostorima i slična kulturna događanja. *Izuzetak su jedino kino projekcije koje su započele do 23,00 sata i koje mogu završiti i nakon 24,00 sata. Također, svadbene svečanosti na kojima svi prisutni posjeduju EU digitalne COVID potvrde moraju završiti najkasnije do 02,00 sata (do sada nisu bile vremenski ograničene), a razmotrit će se i dodatna vremenska ograničenja sukladno epidemiološkoj situaciji.*
  • kongresi i konferencije će se moći održavati samo ako svi prisutni posjeduju EU digitalnom COVID potvrdu, a uvjet je i da se obvezno koriste medicinske maske ili maske za lice te da se održava fizička distanca.
  • sportska natjecanja će se moći održavati uz prisustvo gledatelja samo ako svi posjeduju EU digitalne COVID potvrde (nema više mogućnosti prisustva do 100 gledatelja uz epidemiološki okvir koji bi izradio županijski zavod za javno zdravstvo i odobrenje županijskog stožera), a u zatvorenim prostorima će gledatelje, osim EU digitalnih COVID potvrda, morati koristiti i medicinske maske ili maske za lice.

EU digitalna COVID potvrda za državne i javne službe – stupa na snagu 15.11.

U kontekstu povećanja sigurnosti prilikom obavljanja poslova koji se neće ograničavati u tijeku su pripreme te će se idućih dana donijeti nove odluke kojima će se uvesti obveza posjedovanje EU digitalne COVID potvrde kao preduvjet za obavljanje poslova i djelatnosti.

  • Kao što je uvedena obveza posjedovanja EU digitalne COVID potvrde u zdravstvenom sustavu i djelatnosti socijalne skrbi, uvest će se i za sve državne službenike i namještenike, službenike i namještenike u javnim službama, službenike i namještenike u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te zaposlenike trgovačkih društava i ustanova čiji su osnivači Republika Hrvatska, tijela državne uprave i jedinice lokalne i regionalne (područne) samouprave.

Mjera će stupiti na snagu od ponedjeljka 15. studenoga.

  • Osim za njih posjedovanje EU digitalne COVID potvrde će biti obvezno i za sve koji će dolaziti u njihove prostore.
  • Ujedno, uvodi se obveza posjedovanja EU digitalne COVID potvrde za odlazak u teretane, rekreacijske, sportske i fitnes centre u zatvorenom, kao i za bazene.
  • Treba napomenuti da će se testiranje moći obaviti samo u ovlaštenoj ustanovi ili laboratoriju, a na zahtjev zaposlenika poslodavci će im refundirati trošak testiranja (za sada).
  • Trenutno je više od 420 ovlaštenih ustanova i laboratorija za testiranje, a popis svih ustanova i laboratorija nalazi se na mrežnoj stranici Ravnateljstva civilne zaštite i svakodnevno se ažurira.

Ovisno o razvoju epidemiološke situacije i pritisku na zdravstveni sustav obveza testiranja ili dokazivanja prihvatljive razine sigurnosti EU digitalnim COVID potvrdama će se uvoditi i za druge djelatnost.

Izvor: Koronavirus.hr


Vlada RH na 82. sjednici donijela je Uredbu o visini minimalne plaće RH za 2022. (tekst s obrazloženjem možete preuzeti na linku niže u tekstu)

S usvojenom uredbom definirana je minimalna plaća za 2022. g. u bruto iznosu od 4.687,50 kuna (na 3.750,00 kuna u neto iznosu) što je uvećanje iznosa bruto minimalne plaće u odnosu na 2021. godinu od 437,50 kuna (350,00 kuna u neto iznosu), odnosno 10,29%. Povećanje minimalne plaće direktno je povezano i s minimalnom studentskom satnicom, što znači da od 1. siječnja 2022. godine raste i naknada za obavljanje studentskog posla s 26,56 kuna na 29,30 kn. Imajući na umu rast inflacije od 2,5%, povećanja bruto plaće od početka ove godine (s 9.373 HRK na 9.488 HRK) i trenutačno gospodarsko stanje, HUP je predlagao oprezno povećanje minimalne plaće za 2,5% odnosno za 106,25 HRK. Ovako značajno povećanje iznosa minimalne plaće od više od 10% zanemaruje stanje u kojem se nalazi hrvatsko gospodarstvo te očekujemo od Vlade RH kompenzacijske mjere za poduzetnike iz najviše pogođenih sektora.

LINK ZA PREUZIMANJE - 82-10 Prijedlog uredbe o visini minimalne plaće za 2022. godinu

Također, HUP je prema nadležnim institucijama uputio molbu u ime svojih članova da se testovi na Covid 19 osiguraju svim poslodavcima na jednak način, odnosno da isti budu besplatni kao što je to nedavno država odlučila za poslodavce iz sektora javnog zdravstva i socijalne skrbi. Stav je HUP-a kako je nedopustivo i nepravedno prema svim ostalim poduzetnicima praviti razliku s osnova zaštite zdravlja radnika po djelatnostima te po pripadnosti javnom ili privatnom sektoru.

Cjelokupna priopćenja HUP-a na ove teme, možete pronaći na web stranicama Sumt-a i HUP-a.
Informacija članovima o aktualnim temama! - Savez udruga malih trgovaca Republike Hrvatske (sumt.hr)
https://www.hup.hr/komentar-hup-a-na-povecanje-minimalne-place.aspx
https://www.hup.hr/komentar-hup-a-na-covid-potvrde.aspx

 


Održana je 33. konferencija za proizvođače i trgovce MAGROS 2021. Već tradicionalno Savez udruga malih trgovaca i ove je godine podržao održavanje konferencije pod nazivom „Do uspjeha kroz promjene poslovnih modela – novi odnosi potrošača i trgovine“ u organizaciji poslovnog časopisa Suvremena trgovina i Hrvatske gospodarske komore.


Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, očitovala se na upit Hrvatske udruge poslodavaca - Udruge trgovine, uz početak primjene odredbi članka 9. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praski u lancu opskrbe hranom, a kojim se mijenja članak 11. Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praski u lancu opskrbe hranom.

U očitovanju Agencije stoji slijedeće: „Kako ste to ispravno primijetili, navedene se odredbe u suštini odnose na dio poslovanja kupaca - trgovaca u maloprodaji prema krajnjim potrošačima, a riječ je o odredbama kojima se definiraju pojmovi „krajnja prodajna cijena" i „proizvodno i tržišno osjetljivi poljoprivredni i prehrambeni proizvodi" (članak 3. ZID ZNTP-a, kojim se mijenja članak 2. u točkama 17. i 18. ZNTP-a) te iz njih izvedene nepoštene trgovačke prakse: prodaja poljoprivredno i tržišno osjetljivih proizvoda ispod krajnje prodajne cijene (članak 9. ZID ZNTP-a, kojim se mijenja članak 11. u točki 26. ZNTP-a) te prodaja proizvodno i tržišno osjetljivih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda na akciji po prodajnoj cijeni koja za krajnjeg potrošača ne može biti niža od 34 % od krajnje prodajne cijene, što primjerice uključuje i sniženje cijena zbog povećanja pakiranja, netotežine proizvoda, bez povećanja krajnje prodajne cijene (članak 9. ZID ZNTP-a, kojim se mijenja članak 11. u točki 27. ZNTP-a). U tom smislu, primjena tih odredbi ne bi bila odgođena do 1. ožujka 2022., već bi se one primjenjivale od dana stupanja na snagu Zakona, dakle 1. rujna 2021.

Međutim, valja ukazati na to da je u tijeku donošenje Pravilnika o poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima, pokvarljivim te proizvodno i tržišno osjetljivim poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima, u smislu odredbi članka 3. ZID ZNTP-a, kojim se mijenja članak 3. ZNTP-a u stavku 2. te članak 22. ZID ZNTP-a, koji prema trenutnom prijedlogu, u članku 3. između ostaloga, određuje da če se popis proizvodno i tržišno osjetljivih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda primjenjivati od 1. prosinca 2021.

Dopis Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja možete preuzeti na linku.

LINK ZA PREUZIMANJE - Obavijest AZTN-a od 22.7.2021Obavijest AZTN-a od 22.7.2021


Dukat i Savez udruga malih trgovaca (SUMT) vas nagrađuju sa 6 električnih bicikala, 6 električnih romobila i 30 Dukat poklon paketa za kupnju bilo kojeg proizvoda Dukat, Sirela ili President na svim prodajnim mjestima članica SUMT-a. Nagradna igra traje od 13. rujna do 24. listopada 2021

Kupi jedan proizvod robne marke Dukat, Sirela ili President na prodajnim mjestima SUMT-a i pošalji SMS poruku sadržaja: dukat, broj računa, ime i prezime, adresa (ulica, poštanski broj i mjesto) na broj 60777 i sudjeluj u nagradnoj igri. Osim SMS-om broj računa i osobne podatke uz broj mobitela / telefona možeš prijaviti i ispunjavanjem obrasca niže.

Svaki tjedan možeš osvojiti električni bicikl Xiaomi HIMO C26, električni romobil Xiaomi Mi 1S ili jedan od pet poklon paketa Dukata! Ukupni nagradni fond je 6 električnih bicikala, 6 električnih romobila i 30 poklon paketa s proizvodima Dukata.

Svaki sudionik u nagradnoj igri može sudjelovati neograničeni broj puta s različitim brojevima računa.

Imena dobitnika tjednih nagrada bit će objavljena niže u roku od 8 dana od datuma svakog tjednog izvlačenja. Izvlačenje dobitnika tjednih nagrada održavat će se utorkom za prijave od prethodnog tjedna, počevši od 21. rujna i zaključno s 26. listopada.

Pravila nagradne igre i popis članica Saveza udruga malih trgovaca, potražite na internet stranici Dukata.

 

 

 


Zbog brojnih pitanja članova, Hrvatska udruga poslodavaca uputila je nadležnim tijelima dodatni set upita vezano uz tumačenje odredbi Izmjena i dopuna Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom.

HUP je također zatražio i mogućnost organizacije regionalnih radionica i ažuriranje weba Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, a sve u cilju što relevantnijeg informiranja svih članova.

Novi set upita HUP-a, prema nadležnim institucijama možete pogledati u prilogu.

LINK ZA PREUZIMANJE - HUP_ ZZNTP - upiti članova IV


  • Savez udruga malih trgovaca Republike Hrvatske
  • Savez udruga malih trgovaca Republike Hrvatske

Redovna skupština Udruge malih trgovaca Splitsko – dalmatinske županije, održana je u petak 30.07.2021. u Splitu.

Obzirom je UMTS članica Sumt-a, skupštini su nazočili i gosti, predsjednik Saveza udruga malih trgovaca Damir Aščić, te predsjednici i članovi Udruga malih trgovaca Slavonije i Baranje, Rijeke, Međimurje te Zagreba.

Ovom prigodom predsjednik Udruge Oliver Vuletić, podnio je izvješće o radu u proteklih godinu dana, tijekom kojih se aktivno radilo na poboljšanju ostvarenih uvjeta za sve članice. Udruga trenutno ima 61 članicu, a u protekloj godini unatoč pandemiji postignut je značajan napredak u radu u svim područjima djelovanja. Pritom je Udruga najviše djelovala kroz Savez udruga malih trgovaca, te kroz veleprodajno skladište Kupovina d.o.o.,  na splitskom TTTS-u, koju je Udruga malih trgovaca Splitsko – dalmatinske županije otvorila 2016. godine.

Također, izvijestio je Vuletić, Udruga trgovaca Splitsko – dalmatinske županije i u protekloj je 2020., nastavila pomagati najpotrebitije. Tako je realizirano 5 donacija različitim Udrugama sa područja Splita i Splitsko-dalmatinske županije, a sa trideset tisuća kuna te donacijom u osnovnim životnim potrepštinama, odmah nakon razornog potresa pomogli su i stanovništvu stradalih područja na Banovini.

Predsjednik Sumt-a Damir Aščić, okupljenima na Skupštini, prezentirao je djelovanje Saveza u protekloj godini. Pritom je, unatoč pandemiji koronavirusa, posebno naglasio rast Saveza po broju članica te direktnih ugovora sa dobavljačima, putem kojih se osiguravaju bolji uvjeti poslovanja svim članicama Sumt-a.

Sumt ovom prigodom posebno zahvaljuje čelnim ljudima i članovima Udruge malih trgovaca Splitsko – dalmatinske županije na gostoprimstvu, te na predivno provedenom vremenu u Splitu.


© 2024 SUMT. Sva prava pridržana. Design by DESIGN 1