• Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Novosti

Nacionalni stožer civilne zaštite od petka uvodi blaže mjere, a među ostalim se odnose na povećanje broja ljudi na svadbama, otvaranje zatvorenih dijelova restorana, dulje radno vrijeme ugostiteljskih objekata. Novost će biti i otvaranje sajmova na otvorenom.

Postupno ublažavanje biti će na snazi do sredine lipnja.

Popis svih mjera pogledajte na poveznicama ili niže u tekstu: 

- Promjene su vezane za zabranu održavanja javnih događanja i okupljanja. Sada može biti 100 osoba na jednom mjestu, a ne 25. Ukida se i zabrana privatnih okupljanja i svečanosti.

- Javna događanja i okupljanja mogu trajati najdulje do 23 sata, a ne do 22 kao dosad.

- Na pogrebima nema ograničenja broja osoba, ali sućut se ne smije izražavati bliskim kontaktom.

- Pekarnice mogu raditi do 23 sata umjesto do 22, a isto se odnosi i na zabranu prodaje alkoholnih pića od 23 do 6 ujutro.

- Radno vrijeme ugostiteljskih objekata i OPG-a koji pružaju ugostiteljske usluge je od 06 do 23 sata. Osim toga, dopustit će im se uz stroge mjere usluživanje gostiju u zatvorenim prostorima, a ne samo na terasama kao do sada. To su svi restorani, ali mogu biti i iz skupine barovi, pivnica, kavana i caffe bar ako ima minimalne tehničke uvjete za usluživanje hrane ili slastica.
Kafići i objekti koji poslužuju samo pića i dalje mogu raditi samo na otvorenom. Razlog za ovu razliku je zbog toga što ugostiteljski objekti koji imaju min. tehničke uvjete za služenje toplih i hladnih jela moraju zadovoljiti strože sanitarne uvjete i prolaze posebne sustavne kontrole, što je bitno s epidemiološkog gledišta.

- Obustava svadbenih svečanosti je i dalje na snazi uz iznimku za svadbe od 120 uzvanika, uz obavijest o tome civilnoj zaštiti 5 dana prije održavanja te pridržavanje posebnih preporuka i uputa, i ako su sve osobe prisutne prije više od 14 dana primile drugu dozu cjepiva ili su preboljele covid, ili unatrag 48 sati bile negativne na PCR ili brzom antigenskom testu.

- Radno vrijeme casina, automat klubova i mjesta za klađenje može biti do 23 sata.

- Ukinula bi se obustava organiziranih plesnih škola.

- Omogućilo bi se održavanje radionica, dječjih igraonica i pružanje zabavnih usluga i u zatvorenim prostorima.

- Zabrana treninga u zatvorenom ostaje za školske dvorane, a u ostalim dvoranama bi se dopustila.

- Obustava manifestacija KUD-ova i sl. ostala bi samo za zatvorene prostore, a probe se mogu održavati i u zatvorenom.

- Obustava održavanja sajmova ostaje za zatvorene prostore, a na otvorenom bi se dopustilo održavanje uz obvezne maske.

- Za vjerske obrede se ne bi primjenjivalo ograničenje od 100 osoba već prema veličini prostora, minimalno 4 kvadrata po osobi.

- Ukida se ograničenje od maksimalno 40% popunjenosti u javnom prijevozu. Obveza korištenja maski ostaje.

- Djeca do 7 godina koja putuju s roditeljima koji imaju potvrdu o cijepljenju, preboljenju ili negativan test, ne moraju imati negativan test ili ići u samoizolaciju. Ta dobna granica će se podići na 12 godina, izvijestio je Božinović i najavio da odluke stupaju na snagu u ponoć s četvrtka na petak.

Postoji ograničenje broja ljudi na javnim okupljanjima, to je do 100 osoba.

I dalje na snazi ostaju generalne odredbe i preporuke da su maske potrebne ako se ne može održavati fizička distanca.


Hrvatska udruga poslodavaca uputila je Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo, odnosno ravnatelju Krunoslavu Capaku i pomoćnici ravnatelja Mariji Bubaš, prijedloge za utvrđivanje prioriteta u Planu cijepljenja protiv bolesti COVID-19.

HUP je tako naveo sve djelatnosti za koje smatra da su zbog prirode posla izložene najvišem ili povećanom riziku od zaraze koronavirusom.

Među zastupljenim djelatnostima su i radnici u trgovinama, prioritetno oni koji rade na blagajnama, prodajno osoblje u direktnom kontaktu sa kupcima, te djelatnici u skladištima hrane i lijekova.

Prijedloge HUP-a pogledajte na sljedećoj poveznici.

LINK ZA PREUZIMANJE -HUP - Plan prioritetnog cijepljenja - prijedlozi HUP-a, dostavljaju se


Dana 22. svibnja 2021. godine na snagu je stupio Zakon o službenim kontrolama, drugim službenim aktivnostima koje se provode sukladno propisima o hrani, hrani za životinje, o zdravlju i dobrobiti životinja, zdravlju bilja i sredstvima za zaštitu bilja („Narodne novine“ br. 52/21) kojim je propisano da Državni inspektorat evidentira subjekte u poslovanju s hranom i pripadajuće objekte te uspostavlja, vodi i redovito ažurira Registar subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije. Do stupanja na snagu predmetnog zakona postupak je vodilo Ministarstvo zdravstva.

Podnošenje obavijesti za evidentiranje subjekata i pripadajućih objekata obavlja se isključivo elektronički, odnosno putem javnog portala središnjeg informacijskog sustava sanitarne inspekcije (SISSI).

Upute i postupak za evidentiranje SPH/OPH možete preuzeti sa sljedećih linkova:  

LINK ZA PREUZIMANJE - Uputa za evidentiranje SPH_OPH 25_05_2021

LINK ZA PREUZIMANJE - Postupak evidentiranja SPH_OPH obavijest

Za postupak evidentiranja potrebne su vjerodajnice za korištenje sustava e-Građani, putem Nacionalnog Identifikacijskog i Autentifikacijskog Sustava (NIAS). Ukoliko odgovorna osoba subjekta u poslovanju s hranom nema vjerodajnice za korištenje sustava e-Građani, mora ovlastiti drugu osobu koja posjeduje vjerodajnice kako bi ista mogla provoditi postupak evidentiranja.

Postupak podnošenja obavijesti i detaljna uputa za evidentiranje subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom te pripadajući obrasci, nalaze se na web stranici Državnog inspektorata  na slijedećem linku: Državni inspektorat Republike Hrvatske - Hrana, uključujući genetski modificiranu hranu, novu hranu i genetski modificirane organizme (gov.hr)

Napominjemo kako se postojeći subjekti i objekti koji su ishodili rješenje Ministarstva zdravstva smatraju evidentiranim u Registru subjekata i pripadajućih objekata u poslovanju s hranom iz nadležnosti sanitarne inspekcije te za iste nije potrebno dostavljati obavijest Državnom inspektoratu.

Također uz registraciju objekta, morate se registrirati i kao subjekt u poslovanju s hranom.


Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku, kojom se trajanje nužnih epidemioloških mjera, među kojima su one za djelatnost trgovine, produžuju najmanje do 3. Svibnja 2021..

Kontrolu provedbe ove Odluke provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata, policijski službenici i civilna zaštita.

S obzirom na epidemiološku situaciju i mogući prijenos bolesti COVID-19, sve osobe na području Republike Hrvatske obvezne su pridržavati se mjera fizičkog distanciranja, svih propisanih protuepidemijskih mjera, kao i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

Sve mjere Stožera, možete pročitati na Ravnateljstvo civilne zaštite - Odluke Stožera civilne zaštite RH za sprečavanje širenja zaraze koronavirusom (gov.hr)


© 2024 SUMT. Sva prava pridržana. Design by DESIGN 1